すし屋の通

  毎回あまのじゃくな事をブツブツ言うだけのこのカテゴリ、拙者ってストレス溜まってるのでござろうか・・・

すし屋では最初に「こはだ」と「玉子」を頼むのが通なんだそうでござる

どうやらその店の腕前を知るのには「こはだ」と「玉子」が一番だから、と言う理由なんでござるけど。

それでもし「こはだ」と「玉子」が不味かったら店を出るところまでが通なんでござろうか???

だってそうでござらんか?相手を試すって事はそうでござろう?

それとも「こはだ」があんまり美味しくなくても我慢しながら食べるのが通なのか

それとも「玉子」があんまり美味しくなくても店主を見下しながら食べるのが通なのか

どちらにしてもあんまり気分の良いものではござらんな。

それに相手を試す時は自分も試されるのでござるからな
すしに対する味覚と造詣が深いことが通なのか、
江戸っことしての心意気がある事が通なのか

どちらにしろ、こんな事ブログに書いちゃう拙者は通とは言えないでござるな

I’ve not eaten Sushi recently. I love salmon and conger eel very. It is said that is smart to order a kohada and a egg omellet first in Japan. However, there is almost no Japanese who does it. In a sushi shop, He or She should order how many he or she likes what he or she likes . Sushi is not the court food of France. It is public food however it is expensive.
And I recommend you to eat sushi by your bear hands not by chopsticks.
It’s just my opinion but it’s better way to eat sushi.